måndag 3 januari 2011

Viktresan vecka 1!

Robban och jag har avlagt ett löfte inför varandra. Ett heligt löfte. Vi ska båda försöka gå ner i vikt. Inte massor på ett år, inga fantasi-kilon. Nej, vi har båda valt siffror som är helt rimliga.
För att sporras till detta så ska vi öppna ett konto, ett reskonto. Där ska vi varje månad föra över 200kr var. Om vi lyckas med vårt mål till nästa år så använder vi pengarna för att åka på en sista minutenresa bara vi två till nåt varmt land. Om vi inte lyckas så går pengarna in på bufferkontot och används för att laga bilen eller nåt annat skoj!

Jag vägde mig i morse.... 108,9 kg. Jag är 165 cm lång. You do the math liksom!
Nu gäller gå ner i vikt eller dö i förtid. Så enkelt är det.
Idag började jag äta enligt LCHF igen. Dvs jag tar bort nästan alla kolhydrater, som för mig alldeles säkert är boven i dramat, och lägger till fett.
Jag mår väldigt bra av att äta så men det är lite pyssligt att få ihop en varierad kost.
Men det går.

Jag vill komma igång med motionen också, ut med Nessie på mornarna och träna framför Wii:t hemma.
Men tyvärr så snorar och hostar jag fortfarande och jag har fortfarande knappt nån röst så jag vill inte chansa!

Jag kommer att ta bild på oss varje måndag så får vi se hur det går!

3/1 2011  108,9 kg




3/1 2011  117,5kg


4 kommentarer:

  1. Du är ta mej fasen totalt grym Jenny!
    You go girl!

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående skrivare. Go granne, go granne, go, go, go granne...

    SvaraRadera
  3. Heja heja... Du kommer säkerligen tappa massor i början å kämpa på så rasar kilona av dig !!! Jag har ca 15 kg som jag vill av med är 158 lång å 60 kg känns som en vikt jag kan hålla. Som du skrev det ska vara rimligt. Lycka till er båda
    Kram å pepp

    SvaraRadera
  4. åh jenny! du är grym! borde kanske anmäla mig också till detta löfte - har ju trots allt 20 kg att gå ner... ska vi sätta upp ett mål till den 18/2?? hmm.. har vi gått ner 2 kg var så får vi oss en god drink var?!. och målet för kvällen kan vara att gå ner 1 kg till genom att dansa?!!

    SvaraRadera