onsdag 26 januari 2011

Privat-tid!

Jag är inte alls pryd av mig. Det är inte så kinkigt med nånting. Men en sak försöker jag hålla fast vid. När jag går på toaletten vill jag vara själv. Jag är inte en av dem som går ett helt jävla gäng för att kissa på krogtoaletten, jag vill hellst inte ens prata med någon som står utanför dörren.
Min toalett-tid är min egen och där vill jag hellst vara privat!
När Eddie kom in i bilden var jag ju tvungen att rucka lite på det. Man låser liksom inte in sig i godan ro med ett litet barn i huset. Men det är ok, han är ju som sagt bara ett barn...
Igår kränktes mina privata värderingar dock något oerhört!
Eddie och bästa bästisen Abbe lekte i Eddies rum och jag var tvungen att gå på toaletten. Jag stängde men låste inte I FALL ATT. Ungarna var ju så upptagna med att leka så det skulle nog gå bra.
Knappt hade jag väl hunnit sätta mig förrän dörren flyger upp.
"Mamma vad gör du?"
"Jag bajsar, gå ut och stäng dörren!"
"Jaha..."
Står kvar i dörren...
Abbe kommer: "Vad gör du?"
"Men gå och lek i Eddies rum båda två!"
De springer iväg.
"STÄNG DÖRREN"
Ca 30 sekunder förflyter innan dörren öppnas.
"Mamma jag vill visa Abbe på datorn."
"Inte nu Eddie! Jag vill vara ifred!"
"Men jag vill bara visa honom."
"EDDIE! Gå in på ditt rum och stäng toalettdörren! Mamma är snart färdig!"
Ytterligare några minuter med lika många "dörröppningar" förflyter och jag är nu rejält irriterad!
Vet inte om ni har lagt märke till det men av någon anledning så skiter man dessutom saktare när man försöker skynda sig! I alla fall gör jag det!
Dörren öppnas IGEN!
"Men va fa..."
"Mamma, jag bajsar! Jag är bajsnödig!"
Å DÄR var PANIKEN ett faktum!
En 3 åring KAN inte hålla sig! Japp, det var ju bara att ta in ungen resa sig från toalettstolen med byxorna nere och sätta upp Eddie där, som efter en liten stund säger....
"Det kommer inge bajs.... jag är inte bajsnödig!"
Blev ju inte så superpedagogisk då kan jag lova.....
Tillslut kom vi båda i allafall ut från toaletten, en erfarenhet rikare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar