måndag 3 januari 2011

3:e januari Jobba jobba jooooobba!

Ibland är han sötare än vanligt min lilla pojk. Som i morse när han vaknade till medan jag höll på att rota fram plattången ur byrålådan. Han ville gå upp men det var fortfarande tidigt, så jag satt mig hos honom i sängen och han höll min hand som han burkar göra. "En liten stund sitter jag hos dig", sa jag och han började genast stryka mina fingrar mot hans läppar, vilket är vad han gör när han vill slappna av och mysa. Efter ett litet tag så sa jag att nu måste mamma gå till jobbet varpå han svarade. "Bara en liten stund till mamma en liten till" tog tag i mitt finger och tryckte det försiktigt en gång mot sina läppar. "Så, nu är det bra" suckade han nöjt och vände sig emot sin pappa och somnade om.
Gullefjunet.....

Annars har jag nu i snart 10 timmar suttit på min stol på jobbet och i hysterisk fart lagt in bokningar via fax och mail. Vet inte folk att det fortfarande är helgvecka??? Varför jobbas det hela tiden?!

Heroes hos grannen ikväll är mycket välkommet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar