torsdag 6 januari 2011

SoFar Music, bara i stoooora städer....

Storstäder...Nej tack! Jag trivs med att bo i en liten stad i ett litet land och med tanke på mitt obefintiliga lokalsinne så är det nog tur att jag gör det.

Men ibland, bara ibland önskar jag att jag bode i en storstad, en metropol som typ London eller New York och det är när jag får nyhetsbrevet från SoFar Music.
SoFar är ett evenemang som går ut på att vanliga männsikor i vanliga hem får hålla små minikonserter med mer eller mindre kända musiker som spelar i deras vardagsrum!
Holy Shit!!! För en musiknörd som jag vore det som att vinna högsta vinsten!
Tänk att få sitta en hel kväll och lyssna på artister som Marcus Foster, Magic Numbers eller (god have mercy on my soul) Robert Pattinson!!!

Men i lilla lilla Eskilstuna finns inget som SoFarMusic och inga såna musiker heller för den delen och i och för sig så är kriteriet för att få vara med att man har ett rum som kan ta upp till 40-50 personer, så det hade väl varit kört ändå.
Men man kan väl få drömma lite och en vacker dag förhoppningsvis ganska snart så åker jag till London och lyssnar på deras fantastiska musikutbud!
Dröm dröm dröm dröm dröm dröm dröm dröm.........

Vem skulle inte vilja se det här liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar