söndag 2 januari 2011

Söndag 2.a januari

Idag har det varit en riktig slappar dag. Förutom lite plock och dammsugning har vi inte gjort något vettigt. Ett sms från grannen gjorde att vi klädde på en högt protesterande Eddie och gav oss ut för att åka pulka. Väl där tyckte Eddie naturligtvis att det var jättekul ända tills pappa Robban tog sig friheten att ge fart åt hans son ner för backen.
DET SKULLE JU HAN GÖÖÖÖÖÖRAAA! Stor katastrof!
Efter ett tag gav jag mig iväg med Nessie på en liten sväng i skogen. Mycket uppskattat av både hund och männsika eftersom ingen  av oss varit ute ordentligt på typ två månader snart!
Väl hemma möttes jag av Eddie i badet, han hade tydligen bestämt sig för att gå på toaletten i byxorna och det hade blivit språngmarsh hem igen.
Han är så rolig när han leker själv nu för tiden. Pratar och tjoar hela tiden. Ger sina leksaker namn och karaktärer. Rätt ofta ropar han mamma utan att det är mig han ropar på. Rätt förvirrande faktsikt.



Sen skulle vi ha familjeliv i soffan här hemma. Matrester från igår och film. Eddie har ju hittills vägrat se film som inte är tecknad. Men idag hittade vi tydligen den perfekta filmen och han valde den själv: Alice i Underlandet av Tim Burton!!
Lite udda film för en 3-åring kanske men han tyckte den var bra och blundade på de ställen han tyckte var läskigt.

Lek och pysseldags sen.
Eddie och jag pysslade ihop julklappen han fick, eller snarare var det så att jag pysslade och Eddie försökte sätte dit FEL färger. Suck! Varför har inte barn någon känsla för estetik och VARFÖR leker dom inte som man vill??
En liten stund som tandläkare hann vi också med.






Allt som allt en ganska trevlig dag. Nu ska jag in till grannen och kolla på lite Heroes!
I morgon väntar 10 timmar arbetsdag!
Weiii!!!

1 kommentar:

  1. kul att du börjat blogga och du är välkommen in, jag väntar på dig...

    SvaraRadera