lördag 18 juni 2011

Men va faaaaan!


För att citera min kära vän som har något ehhm mer annorlunda ordspråk än vad jag har...  Han knullar mina öron!!!!  Eddie alltså herregud han slutar ALDRIG att prata!!
Å missförstå mig rätt här, jag är jätteglad över att han pratar och utvecklas och lever sig in i sin fantasi. Men säger den ungen mamma en gång till idag så vet jag fan inte vad jag gör!! Jag är så tacksam över att det är Robban som är hemma hela sommaren och inte jag liksom. Mitt tålamod just nu är lika med noll och jag vet inte riktigt varför.


Annars började dagen hemma hos familjen Eriksson/Fahlin med en liten släng av lagen om alltings jävlighet...
Precis som vartenda enda år när skattepengarna kommer och vi ÄNTLIGEN har lite pengar över så går något sönder. Det slår ALDRIG fel! Så i morse pajjade spishällen. Den har varit lite halvtrasig i ett år nu och nu var det visst tack och godnatt.
Weiii, för det är ju gratis!
Meeeen, som tur är så är ju jag å Robban ganska lika funtade på i alla fall ett plan.Vi brukar köra på mottot "nöje först och nytta sen" så istället för att deppa ihop oss över det så åkte vi till Jysk å köpte nya utemöbler! 
Herregud det finns ju grill liksom!

Nä men i morgon åker vi till Ikea också å inhandlar spishäll som reparationsfonden så småningom får betala. Å renovationen i köket som vi tänkt göra blir nog uppskjuten till höst istället. Har jag levt med gula tapeter i 4 år så klarar jag mig nog ett tag till.

Resten av pengarna vi fick måste nog tråkigt men sant gå till bilen... nödvändigt ont. Fast å andra sidan så ska vi ju ner till GÖteborg så det blir väl till att leta billiga reservdelar!

En tripp till Vilsta marknad hann vi också med idag. Inhandlade mycket viktiga saker som jordgubbar,  Kockostoppar och spindelmannen t-shirt till Eddie!
Nu står det en longdrink i kylen och väntar på mig och jag hoppas hoppas att Eddie somnar snabbt!
Skulle nog behöva en riktig snyftarfilm ikväll känner jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar