fredag 17 juni 2011

Maybe not all bad

Man skulle ju kunna tro att världen vi lever i är en mörk och hemsk plats. Så mycket ondska finns här. Så mycket lidande, så mycket hopplöshet.
Ja i mångt och mycket är det en farlig plats den här jorden.

Men så finns det vissa saker. Små triviala saker egentligen. Inget som kan stoppa ett krig eller lösa världssvälten.
Men som i alla fall får mig att hoppas lite extra på mänskligheten,
Kanske den inte är så genomrutten trots allt.
Jag pratar om Flashmobs!
OM det nu mot all förmodan är någon som inte vet vad det är (mamma till exempel,,,) så handlar det alltså om att många, för varandra förmodligen helt okända personer samlas på ett viss ställe ett visst klockslag och utför något, en dans till exempel, eller så står de bara helt stilla, stannar mitt i sin rörelse och liksom fryser tiden en kort stund. När allt är över så försvinner alla bara som om inget hänt.
Var hur och när dessa flashmobs ska äga rum sprids via nätet och djungeltrumman antar jag, jag vet inte riktigt. Jag tycker bara det är så jäkla coolt att så många människor kan engageras i något sådant som är så fyllt av glädje och kärlek. Jag blir helt varm i hjärtat varje gång jag ser det.
Min tanke är att så länge det finns flashmobs så KAN inte mänskligheten vara helt genomrutten, det finns nog hopp för oss än!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar