fredag 31 december 2010

Nytt år! Nya möjligheter!

Sista dagen på året. För vissa ett vemodigt avslut på ett underbart år. Vissa drar en lättnadens suck att det äntligen är över.
Själv tillhör jag nog mest den senare kategorin.
2010 lär inte gå till historien som det absolut bästa året någonsin.
Det har varit mycket att grubbla på, jag har vacklat än hit än dit. 30-års krisen har gjort sig påmind och jag har fått inse att jag faktiskt är vuxen nu.
Många i min närhet har haft det svårt och några har varit med om det absolut värsta någon männsika ska behöva uppleva.
Det har varit många tårar men mitt i allt elände har det också varit mycket kärlek.
Vänner jag inte trodde jag stod så nära har visat sig hålla mig varmt om hjärtat och vi har massor gemensamt.
Jag har också hittat ett ställe här på internet där jag funnit många nya bekantskaper som är lika nördiga som jag och  jag hoppas att jag någon gång ska få träffa i verkligheten.
Twilightmoms forever!
Vad har hänt mer?
Jo min lilla prins har vuxit och blivit en stor pojke som både slutat med napp och nästan helt slutat med blöjor. Han pratar HELA tiden och berättar vad som händer på dagis, vad han drömt på natten och vad han vill göra i morgon.
Han växer så snabbt. Snart är han vuxen och ibland vill jag bara stanna tiden och behålla min lilla bäbis precis som han är.
Men samtidigt är det underbart att se hur han utvecklas och sprudlar av liv och nyfikenhet.

Ikväll är det dags för det stora FIRANDET! Årets fest! Eller? Jag tycker inte om Nyårsfirandet. För många måsten, för många krav. Hellst skulle jag bara vilja ligga på soffan och glo på tv. Men men.... Vi ska hem till min bästa vän i Sala och jag har inte träffat henne på ett tag så det ska i alla fall bli roligt.
Dock är jag ganska säker på att det blir nytt år även utan dyr mat och champagne!

Vad vill jag ha 2011 då?
Nyårslöften ger jag inga. Men kanske några förhoppningar.
Jag hoppas att jag ska lyckas gå ner några kilon för jag tror att jag skulle bli lite lyckligare då.
Jag hoppas att jag fortsätter skriva och utvecklas i det.
Jag hoppas att vår ekonomi blir bättre så vi har råd att börja spara till kanske en resa eller ett hus.
Jag hoppas det blir en underbar sommar.
Jag hoppas att jag ska kunna åka till London i November, förhoppningsvis med en massa kompisar.
Jag hoppas det blir ett FETT filmår!
Jag hoppas jag får träffa de andra mammorna i Twilightmoms.se

Jag hoppas alla mina nära och kära får det bästa året någonsin!


GOTT NYTT ÅR!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar