onsdag 18 maj 2011

Teknik!


Jag hatar ny teknik! Eller rättare sagt ny teknik hatar mig! Eller jag har inget minne som kan lagra ny teknik!
Vår gamla trogna DVD gick sönder. Den som jag kunde utan och innan. Kände till alla skavanker och trix för att komma förbi dem. Men allt har sin tid och nu gick den helt enkelt inte att rädda mer.
Jaha så nu sitter jag här med våra nya leksaker. Ett playstation 3, som ju ska vara såååååå bra och tänk så mycket man kan göra med det, och Blurej kan man ju spela på den också, å spel å musik å film å jada jada jada....
En stor jävla förstärkare står bredvid....en MILJARD knappar! Men räcker det så? Nej nej en Subwoffer måste vi ju ha också. Vi hittade en billigt. Tacka gudarna!
Min kära sambo har kopplad ihop allt, utan större framgång så egentligen är det min kära sambos kära vän som har kopplat ihop allt.
Tack för det Jussi!
Efter en snabb lektion i hur man får igång en film, vilket ju definitivt inte bara var att stoppa i den och trycka på play....så var jag nu ikväll ensam och tänkte att varför inte se New Moon...den har jag ju inte sett mer än en 20 gånger kanske....
Så hur var det nu...vilken knapp skulle förstärkaren stå på? Hur får man bilden till tv:n? Knappa knappa knappa...ok bild....inget ljud....ok ljud....lågt....hur fan höjer man nu då?? Jaha, varför har filmen börjat alldeles av sig självt och dessutom hoppat fram till slutet??
Subben...vilken knapp skulle man INTE trycka på?? Trycka trycka trycka... inget händer.... 3 fjärrkontroller, vilken går till vilken?? Nu ljud...äntligen... och oj där kom visst menyn fram.... då så...
Efter sju svåra år och en jävla massa svärande så tittar jag nu äntligen på filmen.
Jag tror alla knappar står rätt och även om de inte gör det så tänker jag inte röra något mer!

Å vad spelar det för roll egentligen? Den här filmen kan man titta på i vilket skick som hellst! Edward kommer alltid att vara Edward!

1 kommentar:

  1. Haha jag skrattar gott... japp Edward kan man se i alla lägen...upp och ner, ut och in, fram eller bak, suddig eller klar osv...

    SvaraRadera