torsdag 24 mars 2011

Vad bra det här går faktiskt!

Jag gillar verkligen att jag är så konsekvent med mitt skrivande på den här bloggen! Vad bra det går att uppdatera faktiskt! =9
Men men...ingen är perfekt och en del verkar vara väldigt långt ifrån!
Tur att jag har en så perfekt son i alla fall! Hur gick det till!?

Igår när jag hämtade Eddie från dagis var det första han sa till mig att "Mamma, jag vill ha naglarna!"
Öh? Vill ha naglarna? Förstod inte riktigt vad han menade. "Ja jag vill ha naglarna, Rosa som Elsa har!"
Ahaaa! Ja så det var bara att åke hem, bada och sedan sätta sig i soffan för både lite manikyr och pedikyr!
Eddie var väldigt nöjd med resultatet och visade stolt upp sina händer för fröken på dagis i morse!
Väldigt tjusig.

Jag är så glad att Eddie tycker om rosa. Att han blir bjuden på tjejkalas som enda kille för att han är så snäll och att han tycker om att kramas med både tjejjer och killar. Fast mest med killar just nu! Jag vet att han är liten nu men jag hoppas att han kommer att fortsätta vara den här goa killen som inte bryr sig om huruvida nåt är tjejjigt eller killigt utan bara gör sådant som är roligt och har kläder på sig som är fina oavsett färg.
Samtidigt blir jag lite rädd såklart. Tänk om han blir retad. Barn kan vara väldigt elaka och redan nu märker jag ett hårdare klimat på dagis. Dom är ju bara 3-4 år för sjutton! Jag blir mörkrädd ibland när jag hör språket som ibland används bland barnen.  Man kan ju undra vart barn lär sig dessa hårda ord och fördommar?? Fast egentligen vet jag ju svaret... Nu är ju inte vi som Eddies föräldrar ett dugg bättre och det får vi höra dagligen av Eddie! "Mamma, MAN FÅR INTE SÄGA SÅ!!"  Inte heller inbillar jag mig att Eddie är ett dugg bättre än alla andra barn....eller jo...lite bättre är han nog! ;) Men det vi gör som jag tror att kanske inte alla barn gör är att lära honom att alla människor har samma värde och att det inte är något fel med att gilla rosa om man är kille! Det är BARA en färg! En ganska snygg sådan dessutom!
Ikväll är det föräldraråd på dagis och jag vet vad jag ska ta upp!


1 kommentar:

  1. oooh va jag håller med dig! Jag har en son som är jättefin i Rosa, och jag håller med dig, det är BARA EN FÄRG.
    härligt inlägg!
    Kram!

    SvaraRadera