tisdag 6 september 2011

Skrivpuff den 6/9 Skriv om att bekymra sig.

Grattis du är gravid, eller du har nyss fått en liten bäbis!
Låt mig berätta för dig vad som nu väntar i resten av ditt liv! =)

Gravid: 9 månader av oro... tänk om det blir missfall, tänk om jag mår illa, tänk om bäbisen inte är friskt, tänk om något händer vid förlossningen, tänk om jag inte tycker om barnmorskan, tänk om pappan inte vill ha bäbisen, tänk om JAG inte vill ha bäbisen, tänk om jag inte kan älska bäbisen, tänk om bäbisen blir ful, täk om jag blir tjock, tänk om, tänk om, tänk om...

Spädbarnstiden: Andas han? Varför andas han sådär? Ska han andas sådär? Varför skriker han? Varför skriker han inte? Varför sover han aldrig? Varför sover han så mycket? Varför vill han inte amma? Är det något fel på mina bröst? Varför ammar han heeeela tiden? Andas han nu? Varför sover han aldrig? Andas han nu?

Bäbistiden: Andas han? Varför vill han inte äta smakportioner? Varför kryper han inte? Är han normal? Varför får han inga tänder? Andas han? Varför växer han så långsamt? Varför växer han så fort? Ska han se ut såhär? Hur ser andras bäbisar ut? Varför vaknar han så mycket på nätterna? Varför somnar han inte? Andas han?

Småbarnstiden: Andas han? Varför lyssnar han inte? Varför pratar han inte? Varför pratar han hela tiden? Slog han sig nu? Varför kan inte han när ALLA andra kan? Varför vaknar han så tidigt? Varför lyssnar han inte? Varför är han ledsen? Har han kompisar? Är någon dum mot honom? Trivs han på dagis? Vart är han nu då? Han är borta! Vart i helvete är han? Där! Puuuh! Vart är han nu då? Varför lyssnar han inte? Varför trotsar han så? Andas han??

Ja längre än så har jag själv inte hunnit men jag är ganska säker på att bekymren fortsätter!
Så GRATTIS du är gravid eller har precis fått barn!
Välkommen till en värld av bekymmer! Underbara bekymmer! =)

och för er som undrar över rubriken.... http://www.skrivpuff.blogspot.com/

6 kommentarer:

  1. Hahaha ja nog fortsätter det allt.

    bra

    SvaraRadera
  2. Bekymren fortsätter. Små barn, små bekymmer, stora barn stora bekymmer.

    SvaraRadera
  3. Härligt skrivet - och klockrent!
    Föräldrar slutar nog aldrig att bekymra sig
    för sina barn....


    Super-fin layout på din blogg btw, love it! :)

    SvaraRadera
  4. Som pappa känner jag igen varenda stavelse..
    Bra..!!

    SvaraRadera
  5. Tro inte att man slutar oroa sig när de är vuxna. Kul skrivet.

    SvaraRadera